SEO optimizacija - kas tai?

SEO (angl. Search Engine Optimization) - lietuviškai reiškia paieškos variklių optimizaciją. Iš tikrųjų optimizuojami ne paieškos varikliai, o internetinės svetainės tvarkomos pagal tai, kaip paieškos varikliai sprendžia, kurias svetaines rodyti pirmiau kitų. SEO optimizaija yra nemokamas puslapio reklamos tipas, kuris leidžia pritraukti daugiau lankytojų į tinklapį. Skamba tikrai viliojančiai, tačiau tai padaryti nėra taip paprasta, kaip gali pasirodyti pasidomėjus internete. Mat, egzistuoja begalė teorijų kaip atlikti SEO norint pasiekti geriausių rezultatų, tačiau atsirinkti tikrai veiksmingus ir nepavojingus (taip, kai kurie būdai kelia riziką jūsų svetainei būti pašalintai iš paieškų rezultatų) metodus gali būti sudėtinga. Ypač, kai norisi rinktis greitą rezultatą teikiančias priemones, o kaip žinia lengvi būdai, dažniausiai būna pavojingi. Daugiau apie tai sužinosite paskaitę apie Black ir White SEO kiek žemiau. Iš esmės, tai puslapiui atlikus SEO optimizavimą jis Google paišekoje atvaizduojamas aukščiau puslapių, kuriem SEO nėra atliktas, atliktas neteisingai arba neseniai. Taip, atlikus SEO rezultatotai matomi ne tą pačią dieną. Kartais užtrunka mėnesius, kol paieškos varikliai atnaujina jūsų puslapio informaciją savo duomenų bazėje, ypač jei puslapis yra naujas.

Vidinis SEO

Vidinis arba kitaip - techninis SEO apima daug puslapio aspektų. Kai kurie jų yra matomi, kai kure nematomi paprastam puslapio vartotojui, tačiau jie visi yra svarbūs paieškos varikliams, nuo kurių vertinimo priklauso jūsų svetainės pozicijos paieškos rezultatuose. Atliekant vidinį SEO, daroma puslapio analizė ir nustatomos pagrindinės kūrimo, programavimo, dizaino klaidos, nuo kurių taisymo pradedamas darbas. Atliekant vidinį SEO sutvarkomi puslapių pavadinimai, aprašymai, puslapio krovimo greitis, nuotraukų dydžiai, aprašymai, pavadinimai. Koreguojamas turinys, gali būti keičiami kai kurie dizaino sprendimai. Tikrinamos puslapyje esančios nuorodos vedančios į vidinius ar išorinius puslapius. Tikrinami parinkti raktažodžiai, jų kiekis, išdėstymas, kokybė, konkurencija. Jei raktažodžiai nėra parinkti, juos rekomenduosime mes ir pagal juos koreguosime visą svetainėje esantį turinį ir informaciją.

Išorinis SEO

Išorinis SEO yra visa tai, kas nėra jūsų puslapyje. Tai yra visame internete formuojamas jūsų įvaizdis. Kalbame apie Google Business paskyrą, socialinius tinklus, nuorodas vedančias į jūsų puslapį. Nuorodos yra svarbiausia kalbant apie išorinį SEO. Žinoma, norime jų daug, kad kuo daugiau žmonių ant jų spaustų ir atsirastų mūsų puslapyje, tačiau pirmiausia reikėtų galvoti apie kokybę. Svarbu kokiame puslapyje yra jūsų nuorodos. Vertinga nuoroda yra ta, kurį yra puslapyje gerai vertinamame paieškos variklių, o tokios nuorodos beveik visada yra mokamos. Taip pat reikėtų vengti talpinti savo nuorodas puslapiuose, kurie teikia informaciją, paslaugas ar prekes, kurios neturi nieko bendro su jūsų puslapiu. Tokia reklama yra neveiksminga, nes ją mato ne jūsų tikslinė auditorija ir tokios nuorodos nėra kokybiškos, vertinant pagal paieškos variklių prioritetus.

Kaip veikia SEO optimizavimas ir kokia jo nauda?

Kiekvienas turintis internetą, žino kas yra Google ir tikrai yra jį naudojęs. Vesdami paieškos žodį - raktažodį (keyword), akimirksniu gauname atsakymą su puslapiais, atitinkančiais mūsų paiešką. Teisingai atlikta SEO optimizavimas jūsų svetainę iškels į pirmąjį paieškos rezultatų puslapį. SEO yra ilgalaikis procesas, kurio rezultatams pastebėti reikia 4-12 mėnesių, priklausomai nuo esamos svetainės situacijos, amžiaus ir nišoje vyraujančios konkurencijos. Nors SEO įvykdymas užima laiko, jis suteikia ir ilgalaikį rezultatą. Nors tai vėl gi priklauso nuo konkurentų veiksmų ir aktyvumo, tačiau atlikus pagrindinius darbus, išlikti panašiose pozicijose reikia minimalių, bet nuolatinių pastangų.

Kaip veikia paieškos varikliai?

Paieškos varikliai, tokie kaip Google, Yahoo!, Bing turi savo botus/robotus, kurie nuolat skanuoja visą internetą. Aplanko milijonus svetainių, skaito juose esančią informaciją ir kitą turinį - nuotraukas, vaizdo medžiagą, failus ir viską kopijuoja. Tuomet informacija išsaugoma paieškos variklių duomenų bazėse ir ten archyvuojama. Kai paieškos laukelyje įvedate paieškos žodį ir pradeda paiešką, akimirksniu gaunate daug atsakymų. Per tą sekundės dalį, paieškos varikliai atrenka savo duomenų bazėje esančiuose failuose labiausiai jūsų paiešką atitinkančius variantus ir juos surikiuoja eilės tvarka pagal tam tikrus rodiklius. Šiuos rodiklius mes žinome ir padarysime, kad jūsų svetainė atitiktų SEO reikalavimu, ko dėka atsidursite pirmame paeiškos atsakymų puslapyje.

Black Hat SEO

Kaip minėta pradžioje, egzistuoja metodai, kurie yra rizikingi. Taip, jie duoda greitą ir, atrodo, gerą rezultatą, tačiau jis yra laikinas. Paieškos varikliai kasdien tobulėja. Turbūt pastebėjote, kad vis dažniau Google iš vieno žodžio supranta ko ieškote ir atsakymą pateikia dar net nenuspaudus enter. Lygiai taip pat jie tobulėja ir svetainių indeksavime, vis geriau atpažįsta puslapius, kurie bando manipuliuoti raktažodžiais, nuorodomis ir kitomis priemonėmis, siekdami dirbtinai pagerinti savo svetainės įvaizdį. Kai pastebima, kad svetainėje atliekami tokie veiksmai, ji nubloškiama keliais puslapiais atgal ir tampa praktiškai nematoma vartotojams, o blogiausiu atveju - gali būti visiškai pašalinta iš paieškos sistemų, kas reiškia, kad svetainę reikės kurti visikai iš naujo. "Black Hat" SEO priemones dažnai naudoja tokie "specialistai", kurie nėra užtikrinti savo sugebėjimais ir renkasi lengvą kelią, greitiems rezultatams pasiekti ir pasipelnyti, tačiau tokie žmonės daro meškos paslaugą puslapių savininkams. Draudžiami SEO metodai:

  • Raktažodžių naudojimas, kurie neturi nieko bendro su jūsų turiniu.
  • Turinio kopijavimas iš kitų svetainių
  • Turinio rašymo įrankiai, kurie kopijuotą turinį perrašo kitais žodžiais
  • Netikri puslapiai. Puslapiai, kuriuose nėra turinio, jie automatiškai nukreipia vartotoją, į kitą puslapį.
  • Cloaking. Puslapyje matomas vaizdas vartotojui neatitinka realybės. Jame yra užslėpta informacija skirta paieškos varikliams. Tai yra draudžiama./li>
  • Paslėptas tekstas ar nuorodos. Puslapyje fono spalva prirašoma teksto, įdedamos nuorodos, tad jis nematomas vartotojui, bet matomas paieškos robotams.

White Hat SEO

Mes dirbame profesionaliai, tad naudojame tik patikrintus, patikimus SEO optimizavimo metodus taip nekeldami grėsmės jūsų puslapio egzistavimui ir pozicijoms. Štai pagrindiniai gero SEO atlikimo principai.

  • Kokybiškas turinys vis dar yra svarbiausias puslapio ingredientas. Turinys turi būti originalus, nekopijuotas, lengvai skaitomas ir svarbiausia - naudingas vartotojui. Rašant turinį svarbu galvoji apie tai, ką skaitytojas nori sužinoti, o ne ką jūs norite jam pasakyti.
  • Raktažodžiai. Daug kas galvoja, kad kuo daugiau kartų panaudos raktažodį savo puslapiuose, tuo bus geriau randamas paieškoje. Tame yra tik maža dalis tiesos. Pirmiausia svarbu parinkti tinkamus raktažodžius, tai yra išsiaiškinti kokius tiksliai žodžius žmonės naudoja ieškodami puslapių tokių, kaip jūsų. Tuomet reikia raktažodį naudoti tinkamose vietose ir pakankamai, bet ne per daug dažnai.
  • Nuorodos. Jos atveda lankytojus pas jus iš kitų internetinių kanalų, tad savaime suprantama, kad nuoroda kažkur yra gerai. Tačiau nereikia skubėti savo nuorodų talpinti visur, kur tik įmanoma, arba pirkti milijonus nuorodų neaiškios kilmės puslapiuose, kurių vertė yra niekinė. Nuorodos tokiuose puslapiuose jūsų svetainę taip pat vers vertinti prasčiau.
  • Vidinės nuorodos. Gerai paruoštame puslapyje jūs galite ilgai ir nesudėtingai naršyti vos vieno mygtuko paspaudimu. Vidinės nuorodos leis vartotojui jūsų puslapyje užtrukti ilgiau, bet lengviau rasti tai ko nori.
  • Puslapių aprašymai. Paieškos varikliu rezultatuose matomos svetainės rodomos kartu su savo aprašymais. Šiuos aprašymus galima pasirašyti patiems, o ne leisti Google'ui tai padaryti už mus tiesiog nukopijuojant dalį puslapyje esančio turinio. Būtina išnaudoti šias galimybes ir pasirašyti unikalius visų tinklapyje esančių puslapių aprašymus.

Kas geriau SEO ar Google Ads?

seo optimizacijaGoogle Ads yra mokama reklama, kurios pagalba jūsų puslapis ar reklama gali atsidurti pirmose trijose paieškos rezultatų pozicijose. Tačiau jūs ten būsite tik tol, kol už tai mokėsite ir kiekvienas paspaudimas ant nuorodos, jums kainuos tam tikrą nustatytą minimalią sumą. Taip pat verta atsiminti, kad ant Google Ads pagalba reklamuojamų puslapių spaudžia vos 3% matančių tą reklamą. Turbūt pastebėjote, kad matydami mokamas, paryškintas reklamas, jas automatiškai praleidžiate. Taip elgiasi beveik visi.
SEO yra naudinga tuo, kad atlikus ir tuomet dedant minimalias pastangas palaikymui ir puslapio atnaujinimui, galima išsaugoti aukštas pozicijas. Natūraliu būdų aukštose pozicijose esančios svetainės sulaukia žymiai daugiau lankytojų, nei mokamomis paslaugomis besinaudojančios.

Ar galiu SEO optimizaciją atlikti pats?

Ir taip, ir ne. Informacijos apie SEO internete yra daugiau, nei reikia. Net lietuvių kalba yra per keliasdešimt puslapių, kuriuose aiškinama, kaip atlikti SEO. Visų šiuolaikinių savamokslių dievas Youtube taip pat yra užpildytas tūkstančiais video pamokų apie SEO. Tad iš vienos pusės, informacijos tikrai netrūksta ir pagrindinius dalykus tikrai galima išmokti ir pasidaryti pačiam, tačiau klausimas ar jūs galite lesti sau skirti tam tiek laiko? Tiek išmokti, tiek pasidaryti pačius pagrindus užtruks savaites ir net tada nebūsite tikri ar atliekate tai teisingai. Taip pat SEO pasaulis nuolat keičiasi, kaip ir viskas internete, reikia kasdien sekti naujienas ir adaptuotis. Kitas dalykas, SEO kupinas paslapčių ir smulkmenų, apie kurias vieni kalba, kiti nutyli. Vieni sako, kad veikia vieni dalykai, kiti teigia ,kad veiksminga yra visai kas kita, tad kaip žinoti kas tiesa? Atsakymas yra praktika ir kiekvienos situacijos vertinimas individualiai. Tik dirbant su daug projektų galima išmokti prisitaikyti prie konkurencijos pokyčių, klientų pomėgių, poreikių ir įpročių. Reikia išmokti galvoti, kaip klientas, ne kaip pardavėjas, o daugeliui verslų savininkų patiems tai padaryti yra sunku arba neįmanoma, todėl reikalingi specialistai, kurie gali patikrinti ir įvertinti faktus bei priimti racionalius sprendimus.

Svarstote bendradarbiavimą su eshop.lt?

Mūsų komanda nedelsiant įvertins Jūsų projektą ir pateiks optimalų įgyvendinimo planą. Susisiekite